Share
Go down
avatar
Strażnik tajemnic

Strażnik tajemnic

Podstawy mechaniki gry

on Pią Lip 13, 2018 2:57 am

POZIOM OBŁĄKANIA:

Poziom obłąkania stanowi pewną zagadkę zarówno dla postaci jak i dla graczy. Większość bohaterów będzie oczywiście poczytalna, jednakże wraz z rozwojem fabuły będzie można osiągnąć kolejne poziomy obłąkania, a tym samym umożliwić lepsze zrozumienie świata i odblokować nowe opcje fabularne.

Do wybrania na start

Poczytalność - osoby całkowicie zdrowe na umyśle.
Niepoczytalność - osoby dotknięte zwykłymi stanami psychotycznymi, zaburzeniami świadomości, osobowości, depresją i innymi chorobami umysłu, które dotykają wszystkich. Niepoczytalność uniemożliwia przejście spisu powszechnego, a więc jeżeli choroba Twojej postaci zostanie wykryta, zostanie usunięta z Polis lub zamknięta w ośrodku.

Do osiągnięcia fabularnie

Omamy - osoby, które dostrzegają zerwania.
Szaleństwo - osoby, które mogą rozmawiać z Limbem.
Limbo - osoby, które przeszły na jego stronę.


MUTACJE:

Najczęstszą mutacją są niemożliwe do wyleczenia oparzenia i uszkodzenia ciała (takie jak utrata wzroku), jednakże pojawiają się one wskutek wystawienia się na działanie promieniowania bez kombinezonu. Długotrwałe przebywanie na terenach mocno skażonych (nawet w dobrej odzieży ochronnej) sprawia jednak, że z ciałami ludźmi dzieją się inne rzeczy.

Z opowieści można usłyszeć o następujących mutacjach: dodatkowe kończyny, dodatkowe organy, zwiększenie lub zmniejszenie rozmiaru kończyn, świecące oczy i/lub zęby, wypadające włosy, długie włosy rosnące w nienaturalnych do tego miejscach, trwała zmiana koloru skóry na czerwony lub czarny, zanik kości. Możliwe są jednak również inne, mniej i bardziej poważne. Do mutacji zalicza się również chorobę popromienną, która na okres kilku miesięcy obniży stan zdrowia i jakość życia postaci. Nie będzie również tak samo produktywna, a więc otrzyma mniejszy przychód.

Postacie na start nie mogą posiadać żadnej mutacji, nie licząc członków rodziny Foster i osób, które wybrały konkretną zawadę.


RZUTY KOŚCIĄ:

Aby rzucić kością wybieramy odpowiednią kość przy pisaniu posta. Okienko w którym możemy to zrobić znajduje się pod spodem. Tabelka, która je zawiera nazywa się Opcje.

Rzut na mutację - wymaga jednoczesnego rzutu na akcję. Każda postać w zetknięciu z promieniowaniem ma 100% szans na otrzymanie mutacji, jednakże da się ją obniżyć dzięki odzieży ochronnej. Przykładowo, jeżeli kombinezon obniża szansę na mutację o 60%, to mamy 40% szans na jej uzyskanie. Jeżeli na k100 wypadło 1-40 to mutacja nas dotknęła, a jeżeli 41-100 - nie.
Rzut na morderstwo - kość rzucana w przypadku chęci zabicia drugiego gracza. Posiada pięć ukrytych scenariuszy.
Rzut na poszukiwania - umożliwia odkrywanie poszlak oraz wydobywanie złomu potrzebnego do budowania wynalazków. Odpowiada za ilość wydobytych kawałków złomu lub odnalezionych w okolicy wskazówek. Wymaga jednoczesnego rzutu na akcję.
Rzut na akcję - jest kością k100 używaną w rozgrywkach z mistrzem gry. Ma na celu określenie czy postaci uda się jakieś ryzykowne działanie lub próba siły.
Rzut na poczytalność - wykonywany w chwilach kryzysu i tajemniczych okolicznościach, jest jedynym sposobem na zmienienie statusu obłąkania naszej postaci.

Na forum mogą pojawić się dodatkowe kości związane ze specjalnymi wydarzeniami, świętami i loteriami. W każdym przypadku sposób użycia kości zostanie szczegółowo opisany w innym temacie (chyba, że kość wejdzie do użytku użytkowników na stałe).


LIMBO I ŚWIAT ASTRALNY:

Opis pojawi się kiedy jakaś postać osiągnie fabularnie ten poziom obłąkania.


PROFESJE:


Określa ona w bezpośredni sposób to czym zajmuje się twoja postać, jej umiejętności i wykształcenie w danej dziedzinie.

Medyk - osoby wykształcone (posiadają licencjat zdobyty na Uniwersytecie Polis), pracujące w publicznej lub prywatnej opiece zdrowia. Pielęgniarki, lekarze i chirurdzy, zatrudnieni w szpitalu głównym polis lub którejś z mniejszych klinik.

Mechanik - osoby wykształcone (mogą być samoukami), tworzące nowe wynalazki ze złomu lub naprawiające maszyny. Pracują przy rozbudowie miasta, budynków, tworzą projekty mogące usprawnić życie w mieście.

Śledczy - najczęściej policjanci, prywatni detektywi, prawnicy. Są skupieni na poszukiwaniu poszlak, mają wyrobioną percepcję i zauważają więcej niż przeciętny człowiek.

Górnik - pracownicy kopalni Hamilton, dzięki której miasto może funkcjonować. Narażeni na mutację przez coturowe schodzenie z bezpiecznego miasta w dół w celu wydobywania węgla.

Biznesmen - właściciele i zarządcy firm, którzy postanowili wyłożyć pieniądze na prowadzenie własnego biznesu. Chociaż mają duże okazje na wzbogacenie się, to złe rozdysponowanie środków w danym miesiącu może znacznie pomniejszyć ich majątek.

Ogrodnik/hodowca - ludzie, którzy przeszli szkolenie ogrodnicze/hodowlane zatrudniają się zwykle na podniebnych ogrodach rodziny McDonald. Posiadają dużą wiedzę w dziedzinie pozyskiwania żywności oraz ziołowych medykamentów.

Przestępca - jeżeli jesteś poszukiwany przez prawo i ukrywasz się w Miedzianych Alejach, to musisz mieć niezłego pecha! Osoby te często wychowały się na ulicy, żyją w biedzie i nie znają wielu udogodnień, jakie przeznaczono mieszkańcom wyższych pięter.

Obibok/pracownik - osoby, które po szkole nie kontynuowały nauki (chociaż zdarzają się wyjątki) i podjęły się mało wymagającej pracy. To również oszuści i kombinatorzy, chcący w jakiś sposób ominąć odgórny nakaz pracy poprzez łapanie się prac dorywczych, unikanie chodzenia do zakładu pracy poprzez regularne zwolnienia lekarskie, oraz pracownicy najniższego szczebla (w tym niszowi artyści).


PRZEWAGI:



Każdy Badacz może wybrać z puli XXX przewag przy tworzeniu karty postaci, jednakże niektóre dostępne są wyłącznie przy wybraniu określonej profesji.

Pula wspólna

Pula medyka

Pula mechanika

Pula śledczego

Pula górnika

Pula biznesmena

Pula ogrodnika

Pula hodowcy

Pula przestępcy

Pula obiboka


ZAWADY:



Każdy Badacz ma obowiązek wybrania XXX zawad przy tworzeniu karty postaci.
Powrót do góry
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach